Шлях формування компетентної особистості

Педагоги Іспаського ЗЗСО І-ІІІ ст. імені Миколи Марфієвича, не зважаючи на реалії сьогодення, продовжують плідно працювати, ділитися досвідом та напрацюваннями.

16 березня 2022 року відбулося засідання педагогічної спільноти вчителів природничо-математичного циклу, провідною проблемою якого стало формувальне оцінювання здобувачів освіти.

Формувальне оцінювання – це оцінювання, яке допомагає учню “навчитися вчитися”. Це коли учень має навчитися ставити конкретні цілі свого навчання, планувати, як їх досягти, вчитися самостійно знаходити та виправляти свої помилки, оцінювати свої успіхи та невдачі, планувати шлях від неуспіху до успіху.

Вчителя при такому підході можна порівняти з тренером у спорті. Він тренує спортсмена, а той відточує свою майстерність. Тренер підказує, як і над чим слід працювати більше. Те ж саме у формувальному оцінюванні. А на змаганнях спортсмен продемонструє результат і отримає підсумкове оцінювання. Різниця лише у тому, що формувальне оцінювання в школі навчає змагатися учня із самим собою, намагаючись стати сьогодні краще, ніж учора.

Найбільша цінність формувального оцінювання – можливість учням відчути власну відповідальність за своє навчання, що безпосередньо впливатиме на якість їхніх результатів. Ще однією цінністю такого оцінювання є те, що учні мають перестати боятись помилятись.

Формувальне оцінювання здійснюється протягом року, а аналіз результатів дає вчителю змогу зробити висновок щодо ефективності навчання, а також визначити індивідуальну траєкторію кожного учня / учениці та допомогу, яку він чи вона потребує.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.